איזה סיבות יכולים להביא אותנו למצב של כאבי גב?

כאבים בגב מפריעים לנו לחיות וגם לעבוד .
איזה סיבות יכולים להביא אותנו למצב של כאבי גב?

1. יציבות גוף – אנחנו יכולים לקלקל את היציבות בישיבה לא נכונה(עקומה) ,בעבודה , בבית לפני טלוויזיה ,קריאת ספרים בשכיבה על הצד וסחיבת תיקים כל הזמן על אותו צד.
שרירים והגידים שלנו עם הגיל מאבדים את הגמישות והחוזק שלהם בגלל זה כאשר קיים לחץ או מתיחה קבועה בצד מסוים הגוף לא יכול לחזור לבד למצב מקורי.
עם הזמן הגוף נשאר במצב עקום . במידה ומתחילה להיות עקמת נגרם לחץ על הדיסקים בין חוליות בזווית. מתחילה להיות בליטה כאשר הדיסק לוחץ על המסגרת שלו ויוצא החוצה.
בליטה זו לוחצת על השורש של העצב ופוגע בו ובגלל זה יש כאבים חזקים.

2. סיבה שנייה זה עודף משקל – קיימים אנשים אשר שואלים איך הגיוני שעודף משקל משפיע על כאבי גב ולא מבינים איך זה אפשרי.
כאשר האדם לא שומר על עצמו ולא מקשיב לגוף וממשיך להשמין וממלא את הגוף בשומנים וכיוצא מזה הגוף משתנה בעיצוב בעמידה ובהליכה.
בגלל זה הלחץ בין הדיסקים שנמצאים בין החוליות לא באיזון אלא בזווית עם עודף משקל ולכן השרירים והגידים לא יכולים להתחזק מהר ויחד עם זאת מוציאים את הדיסק מהמקום.

3. הרמת משקולות- אנשים שעובדים באותה תנוחה בעמידה או בישיבה בסופו של דבר מתחילים להרגיש כל מיני כאבים בגב.
זאת אומרת שקיימת בעיה כלשהי והם מחליטים להתעלם מהבעיה ולחזק את השרירים על מנת לא להרגיש את הכאבים בגב בסוף יוצא שהם מרמים את עצמם.
מפני שהרמת משקולות אפילו קצת לא נכונה יוצרת בעיה יותר חמורה, וגם יכולה להביא למצב בלתי הפיך (לא ניתן לרפות).
גם יכול להיות מקרה שהבן אדם יכול להתקדם יותר מדי מהר והגוף שלו עוד לא מוכן לזה.
מה שיוצא שהאדם מבצע פעולה לא נכונה בנוסף לכך שהגוף לא מוכן לשום פעולה בכלל וכך פוגע עוד יותר בגוף.
אל תעשו טעויות כאלה , יותר טוב לפני אימון להתייעץ עם מומחה שיכול להכין את הגוף שלכם
לאימונים רציניים בספורט ובנוסף לשקם את כל השרירים ,הגידים והעצמות אחרי הפסקה גדולה בספורט .
תשמרו על עצמכם ותדעו שכל פעולה לא נכונה יכולה להביא אתכם לתהליך בלתי הפיך.

אם יש שאלות אפשר להתקשר ואני אענה בשמחה, 054-7611915.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.