הרדמות אצבעות כף הרגל

אחת מהכתבות באתר שלי הסברתי על תהליך הרדמות ברגליים אשר יכול להגיע למצב הרדמות כף הרגל במידה ולא מטפלים בבעיה כמו שצריך.

מזה הרדמה?זהו מצב שההרגשה ברגל נעלמת ומרגישים נימולים , שריפות בכל האזור.

במצב של הרדמות אזור מסוים לזמן קצר זהו מצב רגיל ,אך, במידה וההרגשה של ההרדמה נמשכת למשך זמן ממושך קיימות 2 סיבות שיוצאות אחת מהשנייה  : זרימת הדם לא תקינה ולא עוברת הוראה דרך העצבים מחוט השדרה לאזור הרדום.

אם אתם מרגישים הרדמות של האצבעות באופן קבוע צריך דחוף לפנות למומחה על מנת לא להזניח את התהליך. במידה והאזור מורדם לזמן ארוך והדם לא מגיע לאזור יכול להתחיל תהליך של ניוון רקמות והתהליך הזה בלתי הפיך.

סיבות של הרדמות אצבעות כף הרגל:

  1. אונקולוגיה של עמוד השדרה פוגעת בשורשים שיוצאים מעמוד השדרה.
  2. סכרת – פוגעת בכלי דם
  3. מחלת ריינו – פוגעת בכלי דם דקים
  4. טרשת עורקים – מחלה זו פוגעת בכלי הדם בגלל כולסטרול גבוה.

 

הסיבות האלה זהו סיבות של מחלות כרוניות שאנשים מקבלים בגלל ניהול חיים לא בריא(אלכוהול, עישון,אוכל שומני). יחד עם המחלות האלו צריך לעבור טיפולי טרפיה על מנת לשפר את כל זרימות הדם מעמוד השדרה עד אצבעות כף הרגל ובעצם לחזק את כל מערכת העצבים ולהחזיר אותם לחיים.

קיימת סיבה נוספת להרדמות אצבעות כף הרגל: זהו אוסטיוכונדרוזיס של הגב התחתון .

90% של הרדמות אצבעות ברגליים נובעת מהסיבה הזו. משמעות ה אוסטיוכונדרוזיס הסברתי בכתבות קודמות באתר שלי.

אוסטיוכונדרוזיס מוזנח מביא את האדם למצב בלט ופריצת דיסק. 2 סיבות האלה קיים בהם לחץ על שורש העצב שיוצא מחוט השדרה. בגלל שקיים לחץ קבוע נגרם מצב של הרדמות העצב ומשם זה ממשיך עד אצבעות כף הרגל וגורם להרדמות בהם.

סיבה אחת שיכולה לגרות למצב של ההרדמות באצבעות זוהי ישיבה ארוכה על כף הרגל.

בישיבה כזו העצב שנמצא מאחורי הברך לחוץ וגורם להרדמות. סיבה נוספת היא שאדם מבצע את אותה עבודה יום יום ומפעיל את אותם קבוצות שרירים . מהמאמץ של אותה קבוצת שרירים הם נתפסים לעיתים קרובות יותר מקבוצות שרירים אחרות. בקבוצת השרירים התפוסים אין מעבר דרך העצבים ששיכים לשרירים האלה.

המלצה שלי אם יש לכם הרדמות באצבעות הרגליים באפן קבוע , אין צורך להתחיל בלקיחת תרופות אלא ללכת להתייעץ עם מומחה על מנת לא להגיע למצב בלתי הפיך.

3 תגובות ב: “הרדמות אצבעות כף הרגל

  1. ראשית תודה על המאמרים המחכימים. רציתי לשאול: הבוקר יצאתי עם הילדים לפארק. ישבתי על נדנדה כשהרגליים באויר. מאז כף רגל שמאל רדומה בחלק הקדמי וכואבת הרגל מאד. אני סוכרתי .

  2. יש לי הרבה זמן הרדמות של אצבעות הרגליים
    מה עלי לעשות איזה רופה מטפל בזה

    מודה על תשובה בהקדם

    1. היי,
      אני מטפל בבעיות מהסוג הנ”ל, יש להתקשר ולזמן תור לטיפול דחוף בבעיה.

      ולדימיר: 054-7611915

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.