כאבים בעמוד השדרה

כאבים בעמוד השדרה יכולים לנבוע ממספר סיבות. עמוד שדרה תקין ובריא צריך להיראות ישר, אך אצל חלק מהאנשים הוא מקבל צורה של S (סקוליוז). ישנן מספר סיבות לכך שזה קורה ובסופו של דבר גורם לכאבים בעמוד השדרה, על חלקן סיפרתי במאמרים שונים וכעת אביא מספר דוגמאות:

נהג, כמעט לכל אחד בימינו יש רכב, אשר רק חלק ימינו של גופו עובד: הרגל לוחצת על הגז והברקס בעוד היד מחליפה הילוכים במשך תקופה ארוכה. הגב מתחיל להיות מושפע מהתנועות, דבר הגורם לכאבים בעמוד השדרה.

סיבה נוספת היא תנוחה מסוימת הרבה זמן כמו עבודה מול מחשב, כמו כן נגינה בכלי נגינה מסוים (כינור, גיטרה וכו’) ועוד מספר רב של עיסוקים הגורמים לנו להישאר בתנוחה מסוימת 8-10 שעות ביום. במצב כזה רק קבוצה קטנה של שרירים עובדת בעבודת יתר והשאר לא עובדים כלל ואף נחלשים. שרירים נמתחים מתקבצים ומושכים לעמם דיסקים הקשורים אליהם, גם מצב זה גורם לשבירת הצרה הישרה של עמוד השדרה וגורמים באופן ישיר לכאבים בעמוד השדרה.

הקשר בין כאבים בעמוד השדרה ל סקוליוז

יש לשים לב לכך שקיים סקוליוז מלידה וקיים שוני באורך הרגליים אשר גם נוצר מלידה או מטראומה. במקרים מסוימים של כאבים בעמוד השדרה כתוצאה מסקוליוז קל אדם חש אי נוחות ובלי התייעצות עם מומחה הוא מחליט למשל לצאת להליכה בערב או לצאת לחדר כושר במחשבה שהכאבי גב יעברו מהר. לבסוף יוצא בדיוק הפוך. השרירים התפוסים נתפסים בצורה רבה יותר, השרירים החלשים שלא התאמצו הרבה שנים מתאמצים יתר על המידה וכל זה גורם לכאבים בעמוד השדרה.

מכך אנחנו מסיקים שלפני שאנחנו מחליטים לאמץ את הגב ולבצע פעילות ספורטיבית כלשהי צריך לבצע סדר בכל מערכת תנועה (עמוד שדרה, פרקים, שרירים). הריפוי לכאבים בעמוד השדרה כולל מספר שלבים אשר תלויים ברמת ההזנחה. הריפוי בגדול כולל תרפיה ידנית ותרגילים רפואיים אשר מותאמים אישית לכל פציינט.

בכתבה אני מעוניין לספר לכם על הנזק שנגרם בעקבות עקמת לאיברים הפנימיים: הלב אשר נמצא באזור החזה נפגע מעקמת שקיימת באזור ולכן הוא מתחיל לזוז מהזוויות שהוא צריך להיות בה, מה שגורם למצב שהוא לא יכול להעביר את הדם באותו חוזק לוורידים בכל הגוף. הריאות אשר נמצאות באזור בית החזה ב-2 הצדדים של עמוד השדרה העקום ולא יכולות להיפתח בצורה שלמה ובעקבות זאת החמצן לא מועבר לדם בצורה תקינה. בסופו של תהליך זה גורם לכאבים בעמוד השדרה וללא טיפול נכון המצב עלול להחמיר עם הזמן.

כאבים בעמוד השדרה – חשוב לטפל

לפי 2 הדוגמאות הללו אנו יכולים להבין כמה נזק הסקוליוז יכול לגרום לגופנו. בטיפולים אני מתייחס לכל הבעיות שנגרמות בעקבות הסקוליוז, משקם את כל הרקמות הפגועות, האיברים הפנימיים שנפגעו וכמו כן נותן ייעוץ לביצוע תרגילים אישיים לכל מטופל לטיפול הבעיה.

הכי חשוב לא להזניח את עצמכם ולדעת להקשיב לגוף!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.