כאבים – סיבות וגורמים

כאבים חריפים נגרמים מכמה סיבות:

  • פתאומי – הרמת חפץ כבד בצורה לא נכונה , תנועה חדה , עשיית ספורט בצורה אגרסיבית ללא חימום לפני ,הימצאות שהייה ארוכה באי נוחות ולאחר מכן לקום בצורה מהירה ולא נכונה.
  • בעיה כרונית – כאב כרוני שנמצא הרבה זמן בגוף : אוסטאוכנדרוס ,בלט ,פריצת דיסק ,עקמת שנוצרה במשך החיים בגלל תנועות מונוטוניות בעבודה או בבית .

אדם שקיימת לו את הסיבה השנייה בגוף ובנוסף קיימת השפעה מבחוץ כגון : קירור ממזגן , רוח פרצים ונפילה פתאומית  מצבים אלו גורמים לכאבים חריפים מאוד .

אני מעוניין לשוות את תשומת לבכם לסיבה הראשונה שגם תלויה במצב הכללי של עמוד השדרה.

במידה ועמוד השדרה במצב תקין מההתחלה והכל תקין(חוליות ופרקים במקום) כאשר מגיעים הכאבים החריפים צריכה להיות השפעה מאוד חזקה מבחוץ.

דוגמא מניסיוני האישי : יש לי מטופל שהוא אוהב לרכוב על אופני הרים , גם ביום וגם בלילה שמצריך לשים פנסים על הקסדה. במצב כזה היו לו כמה וכמה מקרים שהוא נפל מהאופניים ולאחר נפילה הוא היה חייב לשכב בבית במשך כמה ימים. לאחר שהוא התחיל להגיע אליי וסיפר לי שלאחר נפילה הוא שוב עולה על האופניים וממשיך לרכב בירידה מההרים

אנשים סקפטיים יכולים להיכנס לדף הפייסבוק שלי ולעיין בהמלצות לקוחותיי , ללחוץ על השמות ולראות שמדובר באנשים אמיתיים.

הזנחה גורמת לתחילת הכאבים החזקים שאנשים מרגישים . הזנחה יכולה להיגרם גם במצב סטטי .

כמו כן, ביצוע תנועות אינטנסיביות גורמות תמיד לנזקים קטנים ואם לא שמים לב נזקים אלו גודלים ומגיעים למצבים של כאבים חזקים.

לאחר גיל 30-35 אני ממליץ פעם בכמה זמן לעשות התאמה למערכת התנועה (עמוד השדרה , פרקים ) יישור עמוד השדרה, איזון בין הצדדים על מנת שלאחר מכן לא להגיע למצב בלתי הפיך.

קיימת לאנשים טעות גדולה במחשבה שבמידה והם יתחילו לעשות ספורט לאחר 5-10 שנים שלא ביצעו שום פעילות ספורטיבית יכולים לפתור את כל הכאבים שנוצרו להם במהלך השנים. המצב הוא הפוך , הם רק יכולים להזיק לגוף .

סדר הפעולות הוא שקודם צריך לסדר את מערכת התנועה ואחר כך תבצעו פעולות גופניות.

תשמרו על עצמכם ואל תזניחו.

לכל שאלה אתם מוזמנים לפנות אליי, ולדימיר: 054-7611915

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.