כאבי גב והליכה

תנועת הגוף שלנו בהליכה מתבצעת בצורה שהגוף מבצע יותר פעולות בהפעלה וכמה שפחות פעולת שרירים.
כלומר, כל שריר חוזר לצורתו המקורית בהפעלת מאמץ מינימאלי, ובמצב זה השריר נח בצורה הטובה ביותר.
בזמן שהשרירים נחים יותר, כך פעולתם טובה יותר.

בכתבה הקודמת הרחבתי בנושא תפקודי האגן וכאבי אגן. בעיות באגן משפיעות על תפקוד הרגליים, והזנחה של האגן
מעבירה את הכאבים לגב האמצעי וגב עליון וגורמת לכאבים בגב תחתון. בכתבה הנוכחית אני מספר איך בעיות אלו משפיעות על כל הגוף בהליכה.

היו לי מקרים שהפציינטים באו אלי עם בעיות אגן מוזנחות: עקמת גב תחתון ואגן, אך המשיכו ללכת כמעט 6-8 ק”מ בכל יום. אנשים אלו היו גאים בעצמם, אבל באותו זמן הם לא הבינו למה הגב ממשיך לכאוב. ניסיתי להסביר להם שקיים אצלם מצב של עקמת בגב, אשר גרם לחוסר איזון והתכווצות של שרירי הגוף, ובהליכה התחזקה תחושת הכאב. 6-8 ק”מ מדי יום, ללא שחרור השרירים, זה מאמץ גדול. התגובות ששמעתי מצד המטופלים היו: “הרופא אמר ללכת בשביל להוריד כולסטרול, סוכר בדם ופשוט לרזות, בשביל זה צריך ללכת”.

הרופא שהנחה את המטופלים שלי אינו בדק את מצב הגב. ישנן פעילויות ספורטיביות מגוונות לפתרון בעיות שונות: שחייה, רכיבה על אופניים וכדומה.

קיימת אפשרות לבצע טיפולים אצל תרפיסט מומחה – טיפולי תרפיה ותרגילים שניתנים בהתאמה אישית. כמובן כל טיפול בהתאם לאדם שמגיע אליו (כל אדם צריך טיפולים שונים לפי מבנה גופו, גילו ובעיותיו).

אחת המטופלת הגיעה אלי עם כאבים בחגורת הכתפיים ואזור הצוואר. כאשר היא שכבה על מיטת הטיפולים, התברר שהכאבים בגב תחתון ובאגן. עקמת שקיימת אצלה בעמוד השדרה אינה רק ברוחב ובאורך הגב אלא בזמן שהיא שכבה ראו שצד אחד של הגב גבוה מהשני כלומר שעמוד השדרה סובב בזווית. אחרי מספר שאלות התברר שהכאבים התחזקו לאחר שביצעה הליכות מדי יום. הסברתי לה ממה נובע הכאב, אך היא התעקשה שבדיקות הדם שלה השתפרו ובנוסף הצליחה לרזות 5 ק”ג. המטופלת הפעילה אותה קבוצת שרירים כל יום מבלי לתת להם לנוח, ובעקבות זה החמירה העקמת. המלצתי לה שתבצע בכל יום פעילות שונה: שחייה, אופניים והליכה על מנת לתת מנוחה בכל פעם לקבוצת שרירים אחרים. לצערי, היא התעקשה והתוצאה שנגרמה לה היא קריעת אזור המפשעה.

בעיה זו יכולה להתבטאות בסימפטומים אחרים. אחד הפציינטים הגיע עם בעיות בברך, אשר מתחזקות בזמן ההליכה ולאחר מכן., הסברתי לו שהבעיה יכולה להיווצר בעמוד השדרה בגלל עקמת מה שבעצם מפעיל לו לחץ על ברך אחת יותר מהברך השנייה ובהליכה הכאב מתגבר. הוא היה מופתע ואמר שבקופת חולים הוא היה מתלונן על כאבים והפתרון היה זריקה בברך. ההבדל בין רפואה מזרחית למערבית היא שהמזרחית מרפאה את האדם ולא את המחלה .כאשר בגוף האדם מתקיים תהליך של חוסר איזון משתבשים רוב התהליכים הפיזיולוגיים בגוף, זה מתבטא בכל מיני מחלות ולא בהכרח הקשורות למערכת התנועה . אם אדם פונה בזמן , לפני שהמחלה מספיקה לתפוס את רוב חלקי הגוף והתהליך אינו הפך למצב בלתי הפיך,אפשר לעזור לבן אדם ללא תרופות וללא ניתוחים.

אני רוצה לספר קצת על גוף תחתון בשביל שתבינו קצת יותר טוב. הגפיים התחתונים מתחלקים לאגן ולרגליים. תנועה טובה של הרגליים תלויה מתנועת האגן.באגן יש שרירים אשר אחראים על הרמה של רגליים ,יישור, סיבוב. אני לא אשתף אתכם בכתבה זו על כל שמות השרירים ואיזה שריר אחראי על איזה תנועה מפני שזה לא יעזור לכם רק חשוב לדעת שגם בעיות האגן, גב תחתון מוגבלות בתנועת הרגליים.

אני לא נגד הליכה, גם אני הולך יחף (בחול) 15 ק”מ על שפת הים ואני רואה איך אנשים עם גב עקום ואגן עקום צולעים אבל ממשיכים לבצע הליכות ולהזיק לגוף.

עקמת בעמוד השדרה

אלו שלושת המצבים הקיימים של עקמת בעמוד השדרה. ממבט הראשון אפשר להבין שבעזרת ההליכה אין אפשרות לתקן מצבים אלו וכמובן לשפר את בדיקות הדם,אני אשתדל להסביר מה הסיבה . על מנת לשרוף קלוריות, להוריד כולסטרול ולהוריד את רמת הסוכר בזמן ההליכה צריך להפעיל הרבה מאמץ עד לרמת הזעה בכדי להוציא את כל הרעלים מהגוף(לא פחות מ45 דקות מפני שרק לאחר 40 יש השפעה על הגוף).

בתמונות אלו רואים מצב של העצמות אשר נמצאות זו על זו בזווית ובגלל מצב זה כל הסחוסים הנמצאים בין העצמות משתפשפים וזה גורם פגיעה מהירה בהם.
מצב זה מוביל לשרירים לא להיות באיזון ובגלל זה בהליכה אחד מהם מתכווץ יותר מדיו אחרים נחלשים וחוסר איזון חזק אף יותר.שרירים חיצוניים קשורים עם שרירים פנימיים שהם קשורים עם השלד ועם איברים פנימיים.
בעקמת זו כול עמוד השדרה וכול האיברים הקשורים לעמוד השדרה לא עובדים כמו שצריך.תפקוד הלב לא מתבצע כראוי בגלל העקמת. הבעיה לתפקוד הלקוי היא שהלב לא דוחף את הדם בכוח מואץ והריאות לא נפתחות בפעולה מלאה וכמובן לא נותנות חמצן לדם . בגלל זה אדם מתעייף מהר יותר ולא מנצל את כוחו .

 צורות הרגליים

לצערנו אין שום דבר מושלם בגופנו, בתמונות הנ”ל יש חסרונות בצורת הרגליים , אבל אני עכשיו לא רוצה לדבר על המראה החיצוני שלהם אלא להסביר שעם הגיל אנחנו מאבדים חוזק וגמישות בשרירים שלנו, המשקל שלנו עולה עם הגיל וכול הלחץ הולך על הסחוסים ועל העצמות של פרקי הרגליים.

פרקים אלו נפגעים ויכולים להגיע למצב בלתי הפיך במידה ולא מטפלים בזמן. כמובן חשוב לציין במצב בלתי הפיך שום רופא לא יכול לעזור. אני עוד פעם רוצה לחזור שאני לא נגד הליכה פשוט צריך לעשות אותה בלי הגזמה ולהתייעץ עם מומחה על מנת שיוכל להמליץ על תרגילים לאחר הליכה המתאימים לכל אדם לפי גיל, משקל ומבנה הגוף.
עשיית הטיפולים והתרגילים בצורה הנכונה תמנע מכם לקבל זריקות ולהגיע למצב של ניתוח.
בזמן הליכה אנחנו משפרים את הספקת דם של כל הרקמות, מאיטיים את תהליך הזקנה ומשפרים את כל המטבוליזם.

אז לסיכום הליכה = בריאות תשמרו על גופכם!

4 תגובות ב: “כאבי גב והליכה

  1. שלום סובלת מצליעה בשתי הרגליים הליכת ברווז האגן מתנגנד יש צליעה האם ניתן לעזור למצב הזה ? שלא אצלע זה התחיל לפני 3חודשים מההליכה המאומצת יש לי כאבי אגן מותניים ברכיים הפכתי למוגבלת ממה המצב עמוד שדרה פרקינזון ניוון שרירים

    1. שלום,
      ישנם מספר סיבות לכך:
      1. בעיה לאורך כל עמוד השדרה בעקבות עקמת.
      2. עקמת באגן או בגב התחתון.
      3. יכול להיות בעקבות מכה ועוד…
      * יש צורך בבדיקה\אבחון ואומר בדיוק, מה שורש הבעיה וכיצד ניתן לטפל, ממש קשה לענות בצורה הזו יש מחסור בפרטים ואיני רוצה להטעות.

      צרי קשר טלפוני ואסביר לאחר שאשאל את השאלות הנכונות!
      בברכה ולדימיר,
      054-7611915

  2. עכשיו אני מתחילה להבין שיתכן שיש לי בעיה בגב מלבד שני בלטים משמאל ומימין בגב התחתון. …אני מתעמלת מאז ומתמיד וסובלת מכאבי גב אבל עכשיו אחרי למחרת ההליכה אני לא מצליחה להתיישר והכאבים איומים. הרופא רק נתן לי כדורים וזריקות ואף פעם לא המליץ על בדיקה מעמיקה של מצב הגב.
    מה אני עושה עכשיו כדי לא לגרום נזק לעצמי?
    אשמח לקבל הנחייה..תודה!

    1. לייעוץ פרטני נא ליצור קשר טלפוני או לחילופין להשאיר שם וטלפון וניצור עמכם קשר בהקדם, תודה.
      054-7611915

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.