שמירה על עמוד השדרה

אנחנו, האנשים המודרניים, מנהלים חיים ללא תנועה. אנחנו אוכלים מזון מיותר ולא מרגישים שובע. זה בגלל שמרכיבי המזון שלנו מכילים מזון מלאכותי.

השרירים שלנו הופכים להיות רכים מחוסר התעמלות, ואברי הגוף מתדלדלים בגלל מאכלים לא בריאים. כתוצאה מניהול לא נכון של חיינו, עמוד השדרה מתקשה ומאבד את צורתו הרגילה. דיסקים וסחוסים בין החוליות מתפרקים, עקב חוסר אימון גופני, תנועות פיזיות לא נכונות וגם עקב זרימת דם חלשה לאיברים קרובים והתוצאה בין היתר כאבי גב.

חוסר שמירה על עמוד השדרה – למה זה הכרחי?

רוב האנשים מגיעים לגיל 60-70 עמוד השדרה שלהם מתכווץ ל2-3 ס”מ וחלק מתוכם מתכופפים קדימה. מזון לא בריא וחוסר אימון גופני, גורמים לתופעה חמורה מאוד כמו ילדים שהולכים שחוחים וחסרי אונים לחלוטין.

לדעתי, לא אחדש אם אומר, ששמירה על עמוד השדרה הכרחית כי עמוד השדרה בעל תפקיד חשוב בחיינו. עלינו לעשות את מיטב יכולתנו כדי לאפשר זרימה תקינה לכל החוליות והשרירים הקרובים אליו, מפני שתפקוד בריא ותקין מביא לאיברי הגוף את כל צרכם במלואם.

ניסיון רב שנים בשמירה על עמוד השדרה

בשל ניסיון רב שנים אני יודע להמליץ למטופליי בנושא שמירה על עמוד השדרה, למדתי לאבחן ליקויים בחוליות של עמוד השדרה רק בנגיעת יד. במהלך חיינו, אנו בוחרים לעצמנו רגל או יד דומיננטית ומפעילים אותה יותר משאר הגוף, וכך נוצר אי שוויון בין שני צידי הגוף, ברוב המקרים אנו לא מרגישים זאת עד שמגיע הרגע שבו אנו עושים תנועה אחת לא נכונה.

אפילו התעמלות קבועה לא תמיד מחזירה את עמוד השדרה למצב התקין, לפעמים היא אפילו גורמת לכאבים חזקים. לפני שמתחילים ‘חיים חדשים’ ומתחילים לשמור על עצמכם, יש לדאוג לשמירה על עמוד השדרה.

שום דבר לא משפיע על בריאות האדם, על המרץ ואיכות חיים שלו, כמו פעילות תקינה של עמוד השדרה שלו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.