כאבים בעצם הזנב

כאב חד וחזק בחבל החלץ יכול לנבוע מתנועה מסוימת שהאדם עשה. בדרך כלל קיבוע נותר אחרי קיפול הגוף עם סיבוב הצידה – יכולה להשפיע במותניים ובישבן להקשות על ההליכה, עמידה, והאדם פשוט לא ימצא מנוחה ויסבול מכאבים בעצם הזנב. הסיבה לתופעה היא שרירים חלשים אשר לא מצליחים להחזיק את חוליות עמוד השדרה במקומן, כאשר הן זזות ממקומן בתנועה לא נכונה חייבים להחזיר אותן. יישור הגוף מקיפולו בשילוב עם סיבוב הצד הוא עומס כבד על החלק התחתון של החלץ, לכן צריך לגשת ולטפל בזה באופן מיידי.

ניתן לאתר רק את המקומות הבעיתיים ביותר, על ידי ביצוע תנועה עדינה אשר תגרום לכאבים חזקים בחוליות ובעצם הזנב.

הטיפול בכאבים בעצם הזנב – אקטיבי ופסיבי

מצב זה אינו מפתיע, בגלל הבנייה המסובכת של עמוד השדרה. ייתכן וכואב רק במקום אחד, והבעיה קיימת לגמרי במקום אחד. מניסיוני הרב, מעל20 שנה, אני יכול לגלות את הסיבות להרגשת הכאבים בנגיעת אצבע במקום הבעייתי. הריפוי יכול להיעשות בשתי דרכים: אקטיבי ופסיבי. יחד עם זאת, אם הכאב עבר באותה מהירות כפי שנוצר, זה סימן שהתופעה תחזור במידה ולא תטפלו בעצמכם.

ריפוי פסיבי בכאבים בעצם הזנב

בריפוי פסיבי ניתן למזער את הסבל, לדוגמה: לשכב במיטה על הצד או על הגב, עם רגליים מקופלות וכרית מתחתיהן, לשכב על הבטן עם כרית כגולה אשר מונחת בחלק התחתון של הבטן, זה למשך פרק זמן מסוים. לאחר מכ יש להתהפך על הגב ולהניח את הכרית מתחת למותניים. חשוב לציין שפעולות אלו יכולות רק להרגיע את הכאבים בגב תחתון בין החוליות של עמוד השדרה, השרירים וקצות העצבים, ולא לרפאם.

ריפוי אקטיבי בכאבים בעצם הזנב

מאידך ניתן לטפל בכאבים בעצם הזנב בצורה אקטיבית. למשל: ראשית יש לפנות לבעל המקצוע כדי לסדר את חוליות המותניים, למניעת נזקים קשים היכולים להיגרם מתרגילים אלו.

את תכנית התרגילים בונים בהתאם לתדירות מסוימת לביצועם, ובהשגחה של מקצוען.

תשמרו על עצמכם ואל תגיעו למצב כרוני!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.