כאבי אגן

בכתבות הקודמות אני כתבתי על הבעיות של הכאבים בגב תחתון. אם מזניחים את הבעיות הגב כולו עלול להיפגע ולחילופין הבעיה יכולה לרדת לאגן ולרגליים. זה תלוי בבניה של הגוף או במקום העבודה של האדם.

בכתבה זו אני אספר על בעיות האגן וכתוצאה מחוסר טיפול מתעוררים כאבי אגן. אם האגן נפגע וישנם כאבים באגן הגוף בדרך כלל מתכופף לצד הכואב.

כדי שתחושת הכאב באגן תרד, בגלל שהשרירים בצד הכואב פחות עובדים בהחזקת האגן, גם בגלל זה יורדת תחושת ההתכווצות של שרירי האגן.נטילת כדורים אינה עוזרת לגב להתיישר מכיוון שהשרירים נמצאים בהתכווצות זמן רב ולא מקבלים מספיק תזונה ולאט לאט הם נחלשים.כשהשרירים נחלשים הם אינם יכולים להחזיק את האגן ולכן הגוף יכול להתכופף גם לצד הבריא וגם קדימה ואפילו להגיע למצב שמצריך שימוש במקל הליכה.

בכל המקרים האלה השרירים בשני הצדדים לא נמצאים באיזון. בצד אחד הם כל הזמן מכווצים ובצד השני הם מתוחים ובגלל זה הם לא פועלים אותו דבר ולא פועלים באיזון ובגלל זה כל התהליכים עוברים בסדר לא סדיר וכך נגרמים כאבי אגן.

מצב זה עובר עם הזמן למעלה לגב העליון ולמטה לרגליים, וגם לרוחב והשרירים שקשורים לאיברים הפנימיים.

באגן נמצאים איברים פנימיים של: מערכת המין, מערכת השתן והמעי הגס.

נטילת כדורים נגד כאבים היא תהליך הזנחה מכיוון שהחולה אינו חש את הכאב וברגע שפוסק את הכדורים החולה סובל מכאבים עזים במיוחד, כל מה שהצטבר בזמן שנטל כדורים.

פגיעה באיברים הפנימיים זהו תהליך ארוך יותר ובהתחלה פחות רגיש. עקמת של האגן זהו דבר מאוד לא נוח ומאוד לא נעים – מרגישים אותו מיד.כל אחד יכול להרגיש עם האצבעות שלו גושים בתוך חגורת המותן. זוהי התכווצות מוצלחת בתוך שרירים האגן שמחזיקים את שני צדדיו.

עקמת האגן נותנת לנו לראות שרגל אחת יותר ארוכה מהשנייה ובגלל זה גם הראש של עצם הירך יכול לזוז מהמקום. תזוזה זו יכולה להיות מינימליסטית אבל בתוך זמן מה התזוזה מתחילה לעשות בעיות בכל אורך הרגל, כולל: ברכיים, קרסוליים וכפות הרגליים. אם ראש עצם הירך לא יהיה במקום הרבה זמן אז ראש עצם הירך "יידבק" לאגן במצב זה.

אנו יודעים שבכל גוף ובכל הרקמות יש חילוף חומרים, גם בעצמות ישנם תאים של סידן שסיימו את חייהם ויוצאים מתוך העצם ו"מתיישבים" עלייה כשהם מפנים מקום לתאים חדשים.תאים אלה משני הצדדים של המפרק תופסים את ראש עצם הירך. לאנשים עם בעיה זו לא מומלץ לעשות ספורט:הליכה, ריצה, אירובי, כמו כן לא מומלץ לקפוץ. עדיף להם סוגי ספורט שונים כגון: שחיה, רכישה על אופניים, יוגה ופילאטיס על מנת לא לאמץ את האגן ולא לגרום לכאבי אגן.

גם אם אתם יושבים או עומדים במקום העבודה שלך בערך 20 שנה, 8-10 שעות כל יום, גם אז אפשר להזניח את השרירים! ומהם בשרשרת את כל הגוף עד כדי כך שבלי תרפיסט מומחה אי אפשר לעזור למטופל בכאבי אגן או בכלל.

טיפול בכאבי אגן אצל תרפיסט מומחה

הרבה אנשים חושבים שאחרי ההזנחה בשנים האלה הם יכולים ללכת ליוגה, פילאטיס או חדר כושר פעמיים בשבוע וזה יפתור את הכל. תחשבו שאתם עובדים 8-10 שעות ביום ואתם עושים ספורט מסוים שעה אחת עד שעתיים פעמיים בשבוע, כך שתהליך ההזנחה נמשך ובנוסף לכל השנים שלא עשיתם כלום לפני כן.

בגלל זה קודם כל צריך לעשות סדר בשרירים, גידים ועצמות אצל תרפיסט מומחה ורק לאחר מכן לעשות ספורט לבריאות שלכם.

בנוסף אני רוצה לציין שלכל הספורטאים המקצועניים יש תרפיסט אישי שצמוד עליהם יממה שלמה. לכל מי שעוסק בספורט אין שום ביטחון מפגיעות שהגוף מקבל.

כל חיי אני עוסק בספורט ובתור תרפיסט אני עובד עם ספורטאים רבים ולכן יש לי ידע רב בנושא זה וכמובן שגב בטיפול בכאבי אגן.

אבקש לתת לכם דוגמה של לקחה פינסיונרית שהגיעה אלי למרפאה. מצב גופה היה מאוד מוזנח, היא לא יכלה לעלות למיטת הטיפולים שלי ללא עזרה ולא יכלה להסתובב מהגב לבטן ולהפך. כל כמה דקות היא סיפרה לי שהיא "ספורטאית" ו-5 פעמים בשבוע הולכת לפילאטיס אבל על השאלה איך היא הגיעה למצב הזה למרות שהיא ספורטאית היא לא יכלה לענות.

לכן לא חשוב אם אתם הולכים ליוגה או כל סוג ספורט אחר חשוב מה שאתם עושים שם. אני בעצמי עושה יוגה אצל המורה שלי וגם מלמד יוגטרפיה ואני רואה שלאנשים בגיל מבוגר קשה לעשות תרגילים כמו שצריך מפני שאף פעם לא עסקו בספורט או מפני שהזניחו את גופם הרבה שנים ובנוסף לכך יש להם בעיות נוספות בבריאותם. זה מפריע להם להתקדם בספורט. בגלל זה אני תמיד חוזר אומר שצריך לשמור על גוף טוב ובריא, צריך לעשות ספורט וטיפולים אצל תרפיסט מומחה כדי לא לפגוע בגוף ובין היתר להימנע מכאבי אגן.

תשמרו על עצמכם!

אגן הירכיים

            נורמה                      ראש העצם של

                     הירך יצא מהמקום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.