כאבי פרקים בהריון

אצל נשים, נוקשות במפרקים, לא רק בזמן ההריון, אך במאמר זה, אני רוצה להסביר איך תקופת ההריון משפיעה על הפרקים של האישה. במהלך ההריון מתרחשים בגוף האישה שינויים פיזיולוגיים אשר עלול לגרום לכאבים שונים ולא רק כאבי פרקים בהריון, לכן לא מומלץ, ולפעמים אף חל איסור מוחלט על שימוש במשככי כאבים והאישה נאלצת לסבול מכאבים חזקים ביותר.

לכן, לפני ההריון יש צורך להכין את הגוף לתקופה זו של החיים. צריך לרפא את כל הפרקים בגוף אשר מסיבה כלשהי דורשים טיפול. אין זה מפתיע כי האישה בזמן ההריון עולה במשקל כ 20-30 – ק”ג וכל סובלוקסציות בחוליות ועיוותים של המפרקים מתחילים להיות מורגשים הרבה יותר חזק. עם העלייה המהירה במשקל כוחות השרירים נשארים אותו הדבר. זו סיבה נוספת למה לפני ההיריון צריך לעבור סדרת טיפולים אצל מומחה כדי לבדוק את מצב וטיפול של מערכת השלד והשרירים, לחזק אותם ואם יש צורך אז גם לרפא אותם ואף למנוע דלקת פרקים בעתיד.

כאבי מפרקים בהריון במפרק הירך

מפרק הירך מקבל עומס רב במהלך ההיריון, לא רק בשל העלייה החדה במשקל ושינוי תנוחה, אלא גם בשל העובדה שבמהלך ההיריון מתרחשים שינויים הורמונליים בגוף האישה. הגוף מייצר הורמון הנקרא relaxin,זה מרכך את השרירים ורצועות האגן,היציאה של העובר והאגן בהדרגה מתרחב. אם הורמון ה- relaxinמיוצר יותר, זה גורם להרפיה של האגן דבר גורם לכאבי פרקים עזים. רצוי בשלב זה להגיע למומחה אשר יוכל להרגיע את השרירים ורצועות האגן כדי להקל על הכאב.

כאבי פרקים בהריון – כאבים ברגלים

כאבים ברגלים במפרקים (ברכיים וקרסוליים)בתקופת הריון נוצרים בגלל שהשרירים והרצועות של המפרקים אינם מוכנים לעליה דרסטית במשקל, בדיוק כמו שהם לא מחזיקים משקל, וכל המשקל על הסחוס ועבודה משותפת לא נכונה.

כאבי פרקים בהריון בפרקי הידיים

כאבים בפרקי הידיים במהלך ההריון יכולים להחמיר מאותן בעיות הקיימות עוד לפני ההריון. כאשר העצב התיכון נדחס על ידי נפיחות, השורשים המשתרעים מן החוליותС5,C6,C7, T1, שורשים אלה התמזגו לתוך עצב אחד שמפעיל את האצבעות. עם תבוסתו, קיים קושי בסיבוב בטווח תנועות של שורש כף היד והשפעתו על הפלנקס העליון 1, 2, 3 אצבעות. אסור להזניח את הבעיה. צריך לפנות למומחה. יש לי ניסיון רב בטיפול בכאבי פרקים בהריון עם נשים רבות.

לא דיברתי כאן על תזונה נכונה כי הגוף צריך למלא את היולדת בוויטמינים ומינרלים, הוא עשוי להמליץ על רופא המשפחה, אבל 25 שנות ניסיון לא שמעתי שהרופאים כיסו את הנושא, אשר הסברתי כאן.

תשמרו על עצמכן נשים יקרות ותחשבו על העתיד עם תרצו עוד יותר ילדים, נכדים ואם אפילו להחזיק אותם בידיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.