כתף קפוא (מוגבל בתנועה)

כתף קפוא – זהו סלנג ,ברפואה מחלה זו נקראת דבק קנסוליט .

בתוך הכתף קיימת כמוסה סיבית שמייצרת נוזל אשר גורם לתנועה נורמאלית בכתף, ברגע שהבלוטה דלקתית היא מתחילה להיות יותר עבה ויותר דבקית,כיוצא מזה העצמות מחליקות בכבדות.

בעיה זו יכולה להוציא את הכתף ממצב עבודה למצב קיפאון במשך תקופה של 2-3 חודשים עד שנה ,שנה וחצי. לאחר תקופה המחלה יכולה לעבור אך תמיד תישאר נטייה לחזרה אם לא מרפאים.

תמיד צריך להתייעץ עם מומחה בשביל להבין ממה נובעת מחלת כתף קפוא ולא לרוץ לקבל תרופות בשביל להוריד את הכאבים. צריך תמיד לטפל בשורש הבעיה ולאחר מכן צריך לבצע תרגילים המתאימים לבעיה זו בשביל להפעיל את כל קבוצות השרירים והגידים השייכים לכתף.

בעיה של מחלת כתף קפוא מתחילה כאשר הכתף נשאר תקופה ארוכה ללא תנועה. קיימות מספיק סיבות בשביל שהכתף תישאר ללא תזוזה ,אך לעיתים קרובות זה נובע משינויים של הגיל , (לגבי שינויים של הגיל קיים הסבר בכתבות באתר שלי).

שינויים של הגיל גורמים לצדדים של הכמוסה להידבק לצדדים של העצמות והסחוסים ומפריעים לתנועה של הפרק. הדבקות נגרמת אצל כל אחד לפי אורך החיים שהוא מנהל לכן אדם המנהל אורך חיים בריא זה יכול להיגרם בגיל מאוחר לעומת אדם המנהל אורך חיים לא בריא ייגרם אצלו בגיל מוקדם.

עם הגיל המצמד מתחיל להיות יותר חזק בגלל המולקולות של הכמוסה מתחילות להיכנס לעצמות והפוך וזה גורם למצמד יותר חזק , תהליך זה גורם להידבקויות.

מחלה הזו יש לה 3 שלבים:

  1. כאב – אדם מתחיל להרגיש את המחלה עם כאב נוראי אשר מתחזק בתוך שבוע שבועיים. כאב זה לא מתרכז במקום אחד , מתחזק בלילות ובכל תנועה מרגישים אותו.                                                האדם פוחד להזיז את הכתף פעם נוספת ובגלל זה הכתף נתפס עוד יותר.                                                                                       אסור להגיע למצב כזה מוזנח .
  2. כתף קפוא – אם בכל זאת הגעתם למצב הזה הכתף עובר למצב מוגבל בתנועה ובכל התנועות אפילו תנועות של הגוף הולך יחד עם הכאבים.
  3. הפשרת הכתף – שלב הזה יכול לקרות בתוך שנה עד שנה וחצי מהשלב הראשון אבל  אחוז מאוד גדול (יש הוכחות) מראה לנו שבמידה ולא מרפאים בעיה זו הפציינט מפסיד בהיקף סיבוב היד.

הריפוי בתקופה הראשונה להוריד את הכאב בתנועה אבל רפואה אלטרנטיבית אומרת שאסור להגיע למצב כאבים חזקים ואז הרבה יותר קל לרפות את האדם ולהוציא אותו ממצב של המחלה.

בלחיצה על מספר נקודות אפשר להוריד את הדלקת ועם תנועות מסוימות צריך לשבור את הדבקויות ולאחר נמכן לבצע תרגילים מסוימים ניתן לשקם את תנועת הכתף.

אני מאוד מבקש לזכור שאסור להזניח באותה מידה כמו את המחלה הזו גם מחלות אחרות בגלל שיותר קשה להוציא בן אדם ממצב מוזנח ובנוסף אפשר להגיע למצב בלתי הפיך.

אל תזניחו את עצמכם!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.